Η ιδέα του έργου βασίστηκε στην παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου στη διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας μέσω της συμμετοχής σε «fora» συζητήσεων, της υιοθέτησης της ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης στη διδασκαλία της Ιστορίας όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν έναν ενεργό ρόλο, αυτόν του ιστορικού-ερευνητή που μελετά, σχολιάζει, ερμηνεύει τις πηγές πληροφόρησής του και ακολούθως παρουσιάζει τα πορίσματά του. Οι μαθητές συνεργάστηκαν με άλλα σχολεία, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της διαδικτυακής επικοινωνίας, γνώρισαν την τοπική ιστορία τους, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για το παρελθόν και καλλιέργησαν την ιστορική και δημιουργική σκέψη τους.
Πλατεία Ναυαρίνου (Θεσσαλονίκη)
Λαδάδικα (Θεσσαλονίκη)
Μαθητές που συνεργάστηκαν:
Ώθηση
Νίκος Δ. Μαριτίνα Κ. Μαρίσσα Δ. Εμμανουέλα Κ. Δημήτρης Μ. Δανάη Κ. Θάλεια Μ. Γιούλη Λ. Χαρά Κ. Μαριλού Δ. Μαρίζα Π. Νίκος Μ. Στέλλα Κ. Γεωργία Π. Έλενα Μ. Γιάννης Λ.
7ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων
Aggelos Amalia Anthi Asimina Christina Christos Chrysa Chrysanthi Danai Eftichia Eirini Euaggelos Foteini Georgia Konstantinos LambriniB LampriniX Lina Lydia Marios Natalia NefeliK NefeliS Olga Valia Vicky
Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης
Βέτος Γ. Βοσβοτέκα Μ. Γεωργάκαινας Δ. Χάρις Δράμπα Ζώτου Μαρία Κασαπίδου Κ. Κουλούρη Γ. Κυριάκου Στ. Μανωλάκης Β. Μπετχάβα Κ. Νοταρίδης Α. Αγνή Παπαδοπούλου Γεύση Παπαδοπούλου Σαραντάκη Ε. Σκένδρου Θ. Τσαπακίδου Μ. Χατζηγιαννάκη Δ.